♪ Adilla Wafi ♪ ♫ ❀ Nur Adilla Wafi ™ ❀ ♫: HEALER - Review K-Drama

December 27, 2015

HEALER - Review K-Drama

Assalamualaikum
Yuhuuuu !
Okayy straight to the point, hari ni aku nak review pasal Korean Drama yg buat aku tak tidur semata mata nak habiskan 20 episod dalam dua hari . Hahahah . Okayy aku memang macam tu. Nak tak nak, nakk jugak  habiskan sebab isnin dah kerja. Kalau tak nanti tak senang duduk aku kat office tu sbb asyik teringat cerita tuu je . Hahaha.


Okayy tajuk cerita kali ni ialah HEALER. Haaaa siapa peminat-2 cerita korea ni aku rasa mesti dah tengok kan? Tak silap cerita ni ada di tayangkan di tv ke tak? Ehh entah laaa yang tu aku tak pasti. Hehehee.

Yang sebenarnyaa dah lama dah aku duk review-2 cerita ni. Sebab ramai yg kata best. Tapi aku still teragak agak nak tengok. Sebab aku tak kenal sangat siapa pelakon dia. Maybe sbb tu kud aku macam nak ke tak tengok. Haa camtulaaa hehee.

Okay cerita ni pelakon perempuan dia aku kenal lahh , Park Min Young yangg tak silap aku dia berlakon cerita City Hunter jugak kan? And si hero yangg sangatttlahhh hensem niiii Ji Chang Wook. First time aku tgok cerita yang dia lakonkan ni. Well memang superb ! Sebab tu jugalaaa terdetik nak review ceritaa ni sebab aku dah jatuh cintaaa berkali kali dengan Healer ni ! hahahaha


Haaaa ni aku bukan nak cerita pasal sinopsis tauu. Nak tahu kena pergi tengok sendiri lahh. Hahah yang aku boleh ceritakan, kenapa aku kata cerita ni best. Okayy first sekali aku nak bgtau, memang cerita ni adaa laa sikit macam cerita City Hunter tuuu. Tapi cerita CH tu lebihh kepada politik kann. Cerita ni adaa laa jugak cerita-2 sampingannyaa cuma aku tak berapa faham sikit. Tak tahu lah sama ada aku yg tak faham atau plot ceritanyaa memang tak jelas. Tapi takpe, abaikan je sbb tu cuma cerita-2 sampingan yang boleh dikatakan penyebablaa kepada kisah cinta yg nak ditunjukkan dalam cerita HEALER ni kan. Well memangg dua-2 hero and heroin ni sangat sangat sangat lahh serasi and sesuai adn memang bagi aku berjaya lahh watak diorang dalam ni. Memang thumbs uppp !

Bukan apa, aku memang boleh dikatakan suka dengan k-drama ni lebih drpd drama melayu sendiri sebab ni lah. Kalau cerita melayu tu tak habis habis pusing cerita sama kan. Benci, kahwin, jatuh cinta, kahwin paksa, cerai, pastu ada org ketigaa haa pusing-2 macam tu jugaklaa cerita kan. Konflik hal percintaan tak habis habis.

Tapi kalau k-drama, dalam banyak-2 drama yg aku memang dh tengok memang kebanyakannya cerita diorang memang ada class yg tersendiri. Kenapa aku cakap macam tu? Sebab setiap kisah cerita diorg berlainan utk setiap drama. Memang nampak lebih kurang sama, macam cerita ni dengan CH laaa, tapi banyak perbezaannya. Dan part yang paling aku suka and puji k-drama ni sebab diorg tak cuma tunjukkan konflik percintaan or rumah tangga. So tak nampak complicated sangat. Kisah cinta yg dipaparkan cool and relaks je. Tapi berjaya jugak kann. So kenapa drama melayu takde yg nak hasilkan cerita yg macam ni?


Hahhh memang aku malas laa nak story panjang-2 kenapa, kenapaa and kenapaa kann sebab memang banyak sangat sebab kenapa cerita ni bestt. Styleee smart, cool and eee macam-2 lagi lah ! Hahahah memang aku puji pelakon-2 dalam ni terutama hero and heroin ni laaa. Sangattt superb !


This is my HEALER ! Sumpahh laaa memang best dia ni. Dah laaa sangatt sangattt sangattt handsome ! Berkali kali aku jatuh cintaaa hahahaha


Okayy lastlyy cukup lahh ! Memang tak puas aku tgok sekali. Tengok pun online jadi aku akan pastikan aku download cerita ni supaya boleh tengok berkali kali Hahahahah.

Jumpaa lagi ~
Byeebyeeee !
Saranghaeeeeeee ~

TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

0 Pengkritik:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Adilla Wafi