♪ Adilla Wafi ♪ ♫ ❀ Nur Adilla Wafi ™ ❀ ♫: Tips untuk menceriakan hidup.

March 8, 2013

Tips untuk menceriakan hidup.

Haaa weh weh wehhh ! SPM result nak keluaq lagi 12 hari je woiii !
Oh mai !
Tuhan je yang tahu macam mana debaran di dada neh.
Grr duduk sorang2 mest fikir, mesti ingat.
Tapi bila dah tak ingat, bukan fb bukak twitter, adusss ade juga yang menghupdate pasal result tu !
Citss --' saja nak menambahkan kegusaran . 
Ke nak perli ?
Huhh --'

Jadi untuk menambahkan kegusaran di hati jom kita sama-2 berkongsi sedikit tips untuk menceriakan hidup yang sedang dilanda ombak kuat neh.
Kalau ombak rindu tak apa lah jugak.
Uhukk uhuukkk :'(

Antara tips-2 nya ialah :

  • Sentiasa berfikiran positif.
Oh yeahh. Berfikiran positif terhadap semua benda. Semua yang berada di sekeliling anda. Jangan terlalu ikutkan perasaan jika terjadi sesuatu perkara yang tidak diingini. 


  • Selalu memaafkan orang lain.
Jika kita mempunyai sikap yang selalu memaafkan orang lain, maka hidup kita akan sentiasa ceria dan happy selalu. Ye lah. Kalau kita ada buat salah dekat orang kan. Then, kita tak mintak maaf dekat diorang. Adakah hidup korang akan ceria ! For sure tak lah kan ?  So, saling memaafkan orang lain. dan selalulah mintakk maaf kat orang. Hidup pasti ceria !


  •  Bergaul dengan rakan yang menceriakan hidup kita.
Haaa yang ni gerenti boleh membantu korang. Yelah kalau korang tengah tension2 ada problem, or susah hati, carilah kawan yang boleh ceriakan hidup korang. Kalau korang ada kawn yang jenis suka buat lawak lagi ceria hidup korang kan? Alahh zaman sekarang neh, kalau korang bergaul di laman sosial such as facebook and twitter pun dah boleh buat korang lupa masalah tu walaupun sekejap kan. Hehe :)


  •  Jangan terlalu memikirkan masalah.
Yess ! Ini sangat penting. Kalau korang terus terusan memikirkan masalah yg membelenggu diri korang tu, nescaya takkan cerialah hidup korang. Sebab kalau korang asyik fikir-2, then korang akan rasa tension, bila tension mula lah sifat-2 marah tu menjelma dalam diri. Haa sangat tidak baik untuk kesihatan. Jadi tenangkan diri, bila dh tenang, barulah boleh fikir dengan baik cara untuk menyelesaikan masalah tu. :)

  • Lakukan aktiviti yang kita suka.
Haaa, yang nie memang sangat sangat akan membantu. Macm Fy kalau ada masalah ke tension ke, Fy akan cuba buat benda yang tak kan ingatkan Fy pada masalah2 tu semua. Fy akan baca novel ke, tengok movie ke, ataupun kalau ada duit Fy akan shopping ! Hehe, macam tu lah jugak korang, buat apa sahaja aktiviti yg korang suka, Insyaallah korang akan rasa tenang, dan ceria sentiasa. Rasa macam hidup korang tak ada masalah punyaa. Hihihi.


Jadi, itu sahajalah tips-2 yang dapat dikongsikan.
Selamat mencuba !



Byee XD

TERIMA KASIH KERANA MEMBACA

0 Pengkritik:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Adilla Wafi